Opis obiegu spraw
Korespondencja może wpłynąć drogą pocztową, faksem, pocztą elektroniczną lub może być dostarczona osobiście przez strony.
Pracownik przyjmujący korespondencję sprawdza, czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki, dołączona została opłata skarbowa, o ile sprawa wymaga jej uiszczenia, oraz czy pisma zostały podpisane. Braki w tym zakresie odnotowuje na aktach sprawy.
Po wpłynięciu nowej sprawy do Kolegium zostaje ona zarejestrowana w księdze ewidencji korespondencji, a następnie w odpowiedniej rzeczowej teczce spraw z nadaniem symbolu sprawy danego rodzaju i bieżącego numeru. Korespondencja z każdego dnia przekazywana jest Prezesowi Kolegium lub Wiceprezesowi, który przydziela ją do załatwienia przez siebie, członków Kolegium, pracowników Biura bądź kieruje ją do rozpatrzenia na posiedzeniach i rozprawach. Przydzielenie spraw do załatwienia następuje poprzez umieszczenie na nich dyspozycji określającej sposób i termin załatwienia sprawy.
Przejrzaną i zwróconą przez Prezesa korespondencję rozdziela według dyspozycji pracownik prowadzący kancelarię.
Sprawy oczekujące na rozpatrzenie na posiedzeniu lub rozprawie przechowuje się do czasu wyznaczenia składu orzekającego w osobnych dla danego rodzaju spraw teczkach. Składy orzekające i terminy posiedzeń wyznacza Prezes lub Wiceprezes Kolegium.
Po przygotowaniu przez członków Kolegium decyzji (postanowień, orzeczeń) podjętych w wyniku rozpatrzenia spraw na posiedzeniach (rozprawach), są one przekazywane do Biura celem doręczenia stronom postępowania oraz organowi I instancji wraz z aktami sprawy.
Kolejność załatwiania spraw
Sprawy załatwia się według kolejności wpływu w ramach następujących zakresów przedmiotowych:
- podatki i opłaty lokalne;
- gospodarka i zarządzanie drogami;
- zajęcie pasa drogi;
- komunikacja, drogownictwo i transport;
- ewidencja i rejestracja pojazdów;
- pomoc społeczna;
- zagospodarowanie przestrzenne;
- ochrona środowiska i gospodarka odpadami;
- geologia, złoża kopalin;
- pozwolenia wodnoprawne;
- gospodarka komunalna;
- inwestycje komunalne;
- gospodarka nieruchomościami;
- dodatki mieszkaniowe;
- sprzedaż napojów alkoholowych;
- oświata;
- dostęp do informacji publicznej;
- działalność gospodarcza.
Załatwienie sprawy w postępowaniu odwoławczym powinno nastąpić nie później niż w ciągu:
- 1 miesiąca (art. 35 §3 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. K.p.a.);
- 2 miesięcy sprawy podatkowe (art. 139 §3 Ustawy z dnia 29 sierpnia
- 1997r. Ordynacja podatkowa);
- 14 dni sprawy dotyczące dostępu do informacji publicznej (art. 16
- ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępnie do
- informacji publicznej).